Dopiero co stykając się z procesem produkcji towaru lub usługi, zdajesz sobie sprawę, że pełnia twoich zadań, które pierwotnie były planowane w nowej firmie, jest znacznie szersza. Przykładowo każda działalność obecnie, nie licząc pracowników bezpośrednio zaangażowanych w produkcję, na pewno potrzebuje księgowego, kuriera, strony www w internecie (a zatem osób, które ją utworzą oraz będą rozwijać), fachowca IT itd. Na szczęście nie w każdej sytuacji tak jest. W współczesnej infrastrukturze biznesowej jest miejsce na outsourcing. Bardzo ważną cechą odróżniającą outsourcing od usług serwisowych oraz wsparcia jednorazowego (epizodycznego) jest konieczność systematycznego wykonywania.

Do czego służy outsourcing? Jedną z kluczowych zasad zastosowania outsourcingu jest: „zostawiam sobie tylko to, co potrafię wykonać lepiej od innych, dając wykonawcy z zewnątrz To, co robi lepiej ode mnie a także innych moich pracowników”. Okazuje się, iż głównym celem przeniesienia części zadań korporacji jest uwolnienie zasobów oraz skupienie się na zrealizowaniu działań , które są związane z przewagą konkurencyjną firmy. Innym powodem, żeby nawiązać kontakt z wyspecjalizowaną korporacją lub specjalistą indywidualnym, są oszczędności firmy. Może to dotyczyć oszczędzania pieniędzy naszej firmy poprzez wyeliminowanie takowych pozycji kosztów, jak podatki, składki na fundusze, wynagrodzenie urlop oraz stały personel szpitalny i tym podobne., chociaż usługi oferowane przez outsourcera nie w każdym przypadku są tańsze, istnieją także oszczędności pośrednie. Używając outsourcingu, oszczędzasz miejsce pracy w biurze i własny czas na organizację pracy działu lub pracownika. Jednym z motywów nawiązania kontaktu z firmą zewnętrzną może być w bardzo wielu przypadkach lepsza praca agencji niż pracownik, zagwarantowana przez ogromny zespół profesjonalistów i praktykę w wykonywaniu pewnych procedur. Outsourcing IT to dawanie do wykonania wyspecjalizowanej spółce funkcji w jakiejś części albo całkiem związanych z technologią informatyczną.

Obsługa informatyczna Poznań w bardzo wielu przypadkach mieści następujące funkcje: – obsługiwanie parku sprzętu komputerowego spółki,- obsługa informatyczna,- serwis sieci komputerowych; – nie tylko i wyłącznie planowane, lecz także ważne wyjazdy profesjonalne. Serwis sprzętów – w praktyce najczęstsza forma outsourcingu w branży IT. Oferta subskrypcji komputerów z reguły obejmuje takie usługi, jak aktualizacja oraz konfiguracja sprzętu oraz oprogramowania, budowanie ochrony przed włamaniami a także włamaniami do sieci, wymiana i naprawa sprzętu i tak dalej. W praktyce te same firmy zazwyczaj oferują różne towarzyszące usługi – wsparcie w kwestii wydajności sprzętu biurowego, upgrade (modernizacja) parku komputerowego, telefonia IP, układanie sieci lokalnych a także wiele innych. Dlatego konserwacja komputerów zazwyczaj ma formę obsługi całego serwisu informatycznego danego przedsiębiorstwa. Analiza potrzeby outsourcingu Jak powiedzieliśmy, jest dużo innych zadań, jakie mamy możliwość, a czasem trzeba, zlecić na outsourcing.

Pośród nich znajdują się usługi tłumaczeniowe, logistyka, sprzątanie pomieszczeń oraz podobne zadania, które nie stanowią przewagi konkurencyjnej spółki. Przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu pracy naszej firmy z outsourcerem trzeba jednak jasno przeanalizować sytuację pod kątem rentowności i potrzeby takiej decyzji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *